Woensdagmiddagballet.

Woensdagmiddagballet Weet je wat ik ook mis, beste lezer, trouwe ziel? Het woensdagmiddagstadsballet. Wat? Het woensdag -middag -stads -ballet. Het komt zo langzamerhand mondjesmaat weer op gang, nu er buiten weer gesport mag worden, maar het is nog maar een schijntje...

read more

nwsbrf numero quatro is uit!

Ha! Daar zijn we trots op bij de Roeptoeter! Nwsbrf nummer 4 is uit! Met een casus over meidenvenijn in groep 8, een losse lestip ( sprookjeshussel) en tips voor kleuterleerkrachten, die prentenboeken willen naspelen met hun leerlingen. De drie laatste blogs zijn weer...

read more

Sprookjeshussel

Hier is een leuke activiteit die overal zomaar tussendoor kan worden gefroemeld! Het enige dat je nodig hebt is een aantal afbeeldingen van diverse sprookjes. Husselen maar! En veel plezier! Sprookjeshussel  

read more

Januskop

Januskop Ken je dat , beste mensen? De MMMJK? Ik ken er wel een paar. Jij vast ook wel, zeg het maar eerlijk! Wat is namelijk een MMMJK? Dat is een MedeMens Met JanusKop. Iemand met een two face, oftewel, met twee gezichten. In gesprek met een ouder zijn ze...

read more

Casus: Angela en meidenvenijn.

Maak kennis met Angela. Zij zat bij mij in groep 8 en was de directe aanleiding om met de hele groep een pilot van de methode(toen nog -in -ontwikkeling) Meidenvenijn te draaien. Wat heb ik daar veel van geleerd! Angela nwsbrf 4

read more

Kleuterklets 7

We kletsen er wat aan af en denken zeker te weten, wat we geloven! huh? Waar ging het deze keer over met die kleuters in de kring? Lees het maar gauw en misschien helpt het jou om eens zo'n kleutergesprek zelf te leiden? Een goed gesprek 7

read more

Het Hazeleger effect

Het Hazeleger effect of waarom ik niet van koffie houd! In de 4e klas, nu zou dat groep 6 zijn geweest, kreeg ik les van de heer Hazeleger. Zijn bureau stond voorin het lokaal, op een verhoging. Wij zaten braaf 2 aan 2 in rijtjes, met ons gezicht naar het grote bord....

read more

Casus: Gilbert.

Maak kennis met kleuter Gilbert. Hij leerde mij veel, o. a. dat 'God niet de mensen had gemaakt', maar dat dat andersom was! 'De mensen hadden God gemaakt!' Hoe kwam een vijfjarige aan dat idee? GILBERT nwsbrf 1

read more

Casus: Geraldine.

Maak kennis met Geraldine! Zij zat bij mij in de kleuterklas en later kreeg ik haar weer terug in groep 6. Wat een bijzonder meisje! En wat kon ze vervelend zijn... Hoe zat dat in elkaar? Ik hoop, dat jij van deze casus net zoveel zal opsteken als ik! GERALDINE nwsbrf...

read more

Corona-kinderen op achterstand?

Corona-kinderen op achterstand? Hou daar nu maar over op, beste mensen, want het is niet constructief om een hele generatie een aandoening aan te praten! Achterstand? Ten opzichte waarvan dan? Niet ten opzichte van elkaar, want ze zitten allemaal in hetzelfde...

read more

Casus: Jason en de klas.

Vandaag zoom ik in op Jason. Ik begeleidde hem in de plusklas onderbouw en kreeg hem als leerling in groep 6. In de plusklas zag ik een fijne knul met goede ideeën en een lekker koppie. In groep 6 zag ik een brutale aap! Was dat echt dezelfde jongen? Wat was er...

read more